Monday, March 5, 2012

tere jälle

Reede oli kunstipäev. Lõpetasin kõik Eesti kunstiõpetuse tööd ning nüüd olen loodetavasti selle ainega ühel pool. Laupäeva hommik oli vaikne, ärgates lahendasin inglise keele ülesandeid (sest teisipäeval on eksam), päeval jõudsin perele veel Google'ist Eestit näidata, ning õhtul suundusime ühe pisikese linna poole, et seal sugulaste juures õhtustada. Nende kodu oli ikka hoopis teistsugune kui ma Mostoleses näinud olen. See sarnaneb juba rohkem Eesti omadele: palju ruumi, mitu korrust, ridaelamud. Väga mõnus, hubane ja soe kodu. Ühe asja pean ka veel kindlasti ära mainima. Nimelt seda sugulast, keda me külastasime, kutsutakse peres Terminaatoriks. Ilmselt sellepärast, et ta pidevalt teistest üle räägib. Kuigi siin räägivad niikuinii kõik kogu aeg üksteisest üle. Temperament selline! Koju jõudsime alles kuskil 1 ajal, sest teatavasti süüakse siin õhtust väga hilja.
Pühapäev möödus täielikult kodus olles. Hommikul tegin veel viimaseid inglise keele ülesandeid ning õhtupool alustasin kolmanda raamatu lugemist, kannab see nime "Ego". See on vist esimene raamat, mida ma nii süvenenult lugenud olen. Ühe päevaga tervelt pool raamatut. Tavaliselt ei suuda ma üle 2-3 peatüki päevas lugeda, aga see on raamat, mis lihtsalt sunnib edasi lugema. Natuke tuleb selle lugemine mulle ka kasuks, nimelt räägib see kaudselt Hispaania eluolust. Päris mõnigi asi tuleb tuttav ette.
Pühapäeval sain lõunakohvi kõrvale midagi väga maitsvat. Isetehtud pontsikusaia kaneeli- ja suhkrukastmes. MMMMMM...! Oivaline! Peaks vist neilt peale croqueta'de retsepti ka selle magustoidu oma küsima...
Tänane päev möödus aga see-eest töökalt. Homne inglise keele eksam on närvid ikka päris seest söönud juba. Ma imetlen siinsete õpilaste võimekust nii palju korraga õppida. Siin riigis pole väikseid kontrolltöid ega tunnikontrolle nagu meil Eestis. Siin on suured eksamid kolme kuu jooksul õpitud teemade peale. Nii ma siis õppisingi täna nii sõnu, aegu, väljendeid... ühesõnaga kõike, mida inglise keeles õppida annab. Kolmapäevaks peame inglise keele suuliseks tunniks ette valmistama ettekande ükskõik, mis asja kohta. Mina valisin selleks asjaks Eesti. Loodan, et klassikaaslastele mu ettekanne meeldib ja vastukajaks tuleb ikka palju küsimusi.
Üks suur ehmatus oli mulle see, kui kallis on siin maal keskharidus. Ma ei tea, kas see on nii ainult siin koolis või ka mujal õppeasutustes. Igatahes öeldi mulle, et iga õppeaasta alguses tuleb koolile maksta kuskil 500-700 eurot õppemaksu, lisaks veel õpikute ja töövihikute raha (umbes 30 eurot iga õpiku pealt). ÕUDNE! Ma loodan, et ma sain millegist valesti aru, sest selliseid summasid ma küll ette ei kujuta. Eestis räägitakse sellistest summadest ikka alles ülikooli astudes/seal olles, aga siin juba gümnaasiumi ajal. Hetkel olen küll õnnelik, et ma eestlasena sündisin.

No comments:

Post a Comment